Drogie Legalne Rękodzielniczki i Legalni Rękodzielnicy oraz Rękodzielnicy, którzy zamierzają wkrótce dołączyć do tego grona.

Ze wszystkich stron bombardują Was z pewnością informacje, że aby rozwinąć swój biznes w sieci podstawą są social media, że firma nie istnieje bez profilu na Facebooku czy Instagramie. Poniekąd jest to prawda, bo są to genialne narzędzia do kontaktu z Klientami. Możemy pokazać się z innej strony, trochę luźniejszej, może bardziej prywatnej – pokazujemy ludzką twarz naszej firmy. Jest to dziś popularny trend i nie ukrywam, że mnie również on bardzo odpowiada – o ile nie szastamy swoją prywatnością zanadto.  

Kiedy jednak zapytacie mnie co jest najważniejsze do zaprezentowania firmy w sieci bez zastanowienia odpowiem, że to STRONA INTERNETOWA. Nawet jeżeli jest ona najprostszą z możliwych (tzw. wizytówką) czyni naszą działalność bardziej profesjonalną i wiarygodną. Zdaję sobie sprawę, że mnóstwo rękodzielników zaczyna swoją przygodę właśnie na portalach społecznościowych i całkiem dobrze im to idzie, ale ktoś, kto ma już swoją firmę i chce być postrzegany jako poważny przedsiębiorca stronę powinien mieć.  

Strona to takie trochę Twoje biuro czy wystawa sklepowa, szczególnie jeżeli biznes prowadzisz w domu. To miejsce, gdzie możesz pokazać się z jak najlepszej strony, zaprezentować swoją ofertę, napisać coś o sobie czy swoich osiągnięciach. W kontaktach – czy to biznesowych czy to na jarmarkach, eventach, warsztatach często pada pytanie o stronę internetową. Większość z nas w dzisiejszym zabieganym świecie przegląda internet „przy okazji” – w kolejce do lekarza, w autobusie, czy kiedy dzieci pójdą już spać – Wasi Klienci też tak robią. I dobrze jest, kiedy mogą do Was zajrzeć właśnie wtedy bez Waszego udziału. Na stronie przedstawiacie i pokazujecie wszystko tak jak sami tego chcecie – na profilach społecznościowych nie zawsze jest to możliwe. Odpowiadacie od razu na pytania, które Klient chciałby Wam zadać bez potrzeby kontaktowania się z Wami. Oszczędzacie swój czas, a przy okazji macie szansę na pokazanie szerszej oferty i zdobycie kolejnych Klientów. Nie wszyscy lubią media społecznościowe 🙂  

Jak wspomniałam wcześniej strona internetowa, to szczególnie dla rękodzielnika namiastka wystawy sklepowej. Na głównej stronie możecie mieć zawsze aktualną ofertę najnowszej kolekcji, pięknie pokazane rzeczy, które możecie wykonać na zamówienie. Poukładane w sposób, w jaki sami chcecie. Nie ogranicza Was fakt, że najlepiej widoczne są „świeżo wrzucone” posty. Możecie umieszczać informacje o promocjach, jarmarkach czy specjalnych akcjach i mieć pewność, że każdy kto wejdzie na stronę to zobaczy i nie umknie w morzu postów w mediach społecznościowych. Możecie prowadzić bloga, na którym opisujecie swoją pracę, a w mediach społecznościowych reklamować nowe i wspominać stare artykuły. 

Ponadto profile społecznościowe nie są Waszą własnością. W każdej chwili Wasze konto może zostać zablokowane, czasem przez pomyłkę, czasem z błahego powodu, ale jakby nie było Wasz biznes przestaje być widoczny. Strona internetowa jest Waszą własnością. Co prawda miejsce i adres, na którym się znajduje wynajmujecie od zewnętrznej firmy, ale mimo wszystko to pewniejsza opcja. Przy okazji na stronie możecie promować swoje profile społecznościowe.  

Jednym słowem połączenie idealne to własna strona internetowa promowana w mediach społecznościowych. 

Do tego wszystkiego na swojej stronie możecie mieć podpięty mieć sklep z Waszymi produktami – praktycznie za darmo i bez prowizji za sprzedaż, ale o tym, a także o tym od czego zacząć przy zakładaniu strony internetowej dowiecie się z kolejnych artykułów. 

 

Julia – Kreatywny Zakątek


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *